شنیده هایی حاکی از عرضه اولیه دو شرکت پتروشیمی پارس و شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس در هفته آینده (هفته دوم تیر ماه 97) انجام خواهد شد.

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار با تایید خبر عرضه اولیه دو شرکت پتروشیمی پارس و هلدینگ زراعت و کشاورزی پارس در هفته آتی گفت: در حال حاضر مقدمات برای ورود این دو شرکت به بورس فراهم است و تنها منتظر تکمیل گزارش‌های مالی این دو مجموعه هستیم.

اسماعیل در گاهی در این خصوص به خبرنگار بورس اقتصادآنلاین گفت: با توجه به شرایط مثبت و جو روانی مساعد بازار در تلاش هستیم که امور مربوط به عرضه دو شرکت پتروشیمی پارس و هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس هرچه سریعتر به نتیجه نهایی برسد و در هفته آتی عرضه این دو شرکت برای اولین با در بورس صورت پذیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه مواردی پیش روی عرضه‌ها قرار دارد گفت: شرکت بورس منتظر آخرین گزارشات مالی شرکت پتروشیمی پارس است که بتواند تا پیش از عرضه اولیه این اطلاعات در کدال منتشر و افشا شود.

در خصوص هلدینگ دامپروری پارس نیز باید منتظر تاریخ عرضه پتروشیمی پارس باشیم. چرا که هم از نظر حجم و چه از نظر ارزش، پتروشیمی پارس شرکت بزرگ تر و جذاب تری برای رونق  بازار است. از این رو پس از عرضه اولیه پتروشیمی پارس، اقدام به عرضه سهام هلدینگ دامپروری پارس نیز خواهیم نمود.

در پایان درگاهی در مورد میزان این عرضه اولیه گفت: در روز عرضه شاهد فروش 10 درصد از سهام پتروشیمی پارس توسط سه سهامدار عمده این شرکت یعنی «فارس»، «وغدیر» و «پارسیان» خواهیم بود که هریک از این سه سهامدار به میزان سهم خود در این عرضه مشارکت خواهند داشت.

گفتنی است شرکت پتروشیمی پارس دارای 6 میلیارد سهم است که نزدیک به 60 درصد آن تحت تملک هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 19.78 درصد شرکت گروه نفت و گاز پارسیان و 19.78 درصد نیز برای سرمایه گذاری غدیر است.

اخبار تکمیلی را از سایت عرضه اولیه و یا شبکه های اجتماعی دنبال کنید

منبع خبر: اقتصاد آنلاین


یک امکان بسیار ویژه

با عضویت در کارگزاری فارابی می توانید همه عرضه اولیه را به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به پای سیستم بودن هنگام عرضه اولیه خریداری کنید :)

نحوه خرید عرضه اولیه به صورت اتوماتیک کلیک کنید


برای عضویت در کارگزاری فارابی یا تغییر کارگزاری و استفاده از مزیت "عرضه اولیه خودکار" کلیک کنید


اگر در مورد گرفتن کد بورسی از کارگزاری فارابی سوالی برایتان پیش آمده  " کلیک کنید


اگر سوالی یا مشکلی در فرایند ثبت نام و آزمون آنلاین داشتید می توانید از این لینک با پشتیبان در تلگرام ارتباط برقرار کنید یا با شماره

۰۹۰۳۲۱۹۹۱۶۶ تماس بگیرید 


کانال تلگرام:  @arze_avalieh

اینستاگرام: @arze_avalieh